مدیرکل انتقال خون استان اصفهان: 

اصفهان جایگاه نخست تولید گلبول قرمز اشعه‌دیده را دارد 

«دهراب‌پور» با اشاره به تولید گلبول قرمز اشعه‌دیده به میزان دو هزار و ۶۶۴ واحد در اصفهان، گفت: اصفهان در این مولفه جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده داده است.
کد خبر: ۶۸۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵ - 29July 2024

اصفهان جایگاه نخست تولید گلبول قرمز اشعه‌دیده را دارد به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «کیان دهراب پور» مدیر کل انتقال استان اصفهان امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، اظهار داشت: به برکت حضور پررنگ مردم حتی یک واحد خون از دیگر استان‌ها نگرفتیم و به‌ازای هر کارکنان، ۸۰۰ مورد خون‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی انتقال خون برای مردم هستند، ادامه داد: استان اصفهان در موارد ضروری مانند حادثه تروریستی کرمان اقدام به انتقال خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های دیگر داشته است.

دهراب‌پور از برگزاری بیش از ۳۰ کلاس آموزشی برای نگهداری فراورده‌های خونی در مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر در سال ۱۴۰۲ به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که از خون‌های اهدایی این افراد، ۱۰۱ هزار و ۱۸۹ فرآورده گلبول قرمز کم لوکوسیت تولید شده است.

این مسئول با اشاره به تولید گلبول قرمز اشعه‌دیده به میزان دو هزار و ۶۶۴ واحد در اصفهان، گفت:اصفهان در این مولفه جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده داده است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: سال گذشته شاهد رشد ۷.۴ درصدی اهدای خون بوده‌ایم و از تعداد افراد اهداکننده خون، ۵۵.۸۲ درصد اهداکنندگان مستمر، ۱۴.۹۹ درصد اهداکنندگان بار اولی و ۲۹.۱ درصد اهداکنندگان باسابقه بوده‌اند.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با جذب ۲۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته بیشترین میزان کمک خیرین جذب و رتبه اول در این عرصه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها